Nu är det helg igen...

... och enbart 12 dagar kvar till julafton. Eller nej, 11 förresten väl? Jaja... Lucia idag i alla fall och jag har inte märkt av det ett enda dugg. Inte ens på julkalendern nämnde dom någonting med lucia ju, riktigt dåligt tycker jag.

Idag har jag suttit framför datorn exakt hela dagen och försökt plugga. Har faktiskt kommit lite framåt också, vilket känns bra. Ska nog fortsätta med det en stund nu. I kväll ska jag kolla på någon film som handlar om Lars Winnerbäck. Tycker inte om honom speciellt mycket men... Film är ju alltid tidsfördriv i alla fall.
I morgon ska jag fortsätta med pluggandet, men ska även göra chokladpraliner :) Hoppas dom blir bra bara, annars är det ju lite tråkigt. Men även om dom inte ser bra ut så blir dom väl förhoppningsvis goda.
måndag ska jag till skolan för att ha matte typ bara. Efter det ska jag och Clara till fotografen för att ta enskilt skolfoto och sen ska vi gå på stan och shoppa julklappar. Känns som att jag har hittat ganska bra julklappar till alla i år ändå, det är skönt :)
tisdag är jag ledig, och då måste jag plugga klart det sista för det ska vara inskickat på tisdag eftermiddag någon gång. Samhäll är det jag pluggar hela tiden just nu förresten för er alla som är nyfikna. "Stå på egna ben" som det kallas. Handlar lite om ekonomi och vad det är för skillnad på att vara gift och sambo, hyresrätt och bostadsrätt och lite sånt. Ganska intressant faktiskt.
Onsdag är sista dagen i skolan innan lovet. Först är det prov i bageri på morgonen, sen städning i bageriet och sen julavslutning på kvällen. Sen äntligen lov.
torsdag ska jag och mamma först till Maxi och handla julmat, sen ska vi till tatueraren för att kolla hur ängeln ser ut när dom målat upp den. På eftermiddagen har jag ingen aning om vad jag ska göra.
fredag åker jag och mamma först till Lkpg. Hon ska till läkaren och sen ska vi gå på stan efteråt. Efter det åker jag till Anton som jag längtar så sjukt mycket efter, och sen stannar jag i alla fall hos honom till på måndag :)
tisdagen firar vi lite småjul här hemma på kvällen. Julmat, en massa godis och uppesittarkväll.
Onsdagen sen är det julafton :D Då firar vi hos mormor och morfar.
Torsdagen är juldagen. Då firar vi hos farfar.
Sen kommer Anton någon gång mellan fredagen och söndagen typ tror jag och sen stannar han över nyår och över min födelsedag här. Alltså typ hela lovet med andra ord :)

Shit, jag har ett fullspäckat schema :O men det är kul :)

Kommentera här: