DAG 14 + DAG 15

Jockes födelsedagsparty var inget vidare... Inte riktigt min typ av rolighet.
Blev i alla fall ganska sent.

I går, alltså söndag, umgicks jag med min familj hela dagen. Skulle legat vid stranden och solat och badat men... Hade ingen lust för det så satt mest uppe i stugan med dom som inte var vid stranden.
Pappa har fixat med min tv, så nu kan jag allt kolla på tv :) Det är ganska så skönt faktiskt, bara kunna ha lite ljud omkring sig.

Idag har det varit värsta kalabalik, i alla fall under eftermiddagen.
Åkte till Borgholm i förmiddags och gick lite i affärer. Åt och så också. När vi åker hem därifrån ringer Macke om att alla hundar har rymt, dom har hoppat ut genom ett öppet fönster!!!!! När vi kommer hem till stugan får vi reda på att dom har fått in alla hundar förutom Chili, en av Eva och Görans hundar. Hon har sprungit iväg och Macke har sprungit efter. Jag och Jonna ger oss också ut för att leta och efter en stund ser vi även Macke och Eva. Macke säger att Chili har stuckit iväg jättelångt och att det inte är någon mening med att vi letar gående. Jag och Johanna går ner till campingen för att låna två cyklar. Vi får låna två cyklar och vi ska cykla iväg, kommer väl typ tio meter innan jag ramlar och skrapar upp ena handen och ena benet. Kedjan hoppade och bakdäcket var tydligen helt snett... Skumt!
Johanna cyklar i alla fall vidare och jag går till stugan och tvättar bort smutsen ur såren. När jag tvättat färdigt det märker jag hur ont jag har och kollar ner. Från hälen och upp typ 15 cm är benet precis svullet där bak. Har typ ingen känsel och det gör ont i hela benet när jag går... Men annars blev det bara skrapsår, och tur var väl det.
Jag satte mig i alla fall i stugan. Kunde inte göra så mycket annat. Pappa och Göran går iväg med dom andra hundarna en sväng och helt plötsligt kommer Göran tillbaka och säger att några har sett Chili. Göran ska precis sätta sig i bilen och åka iväg när mamma ringer till Macke om att pappa har hittat chili och fångat henne. Sådan tur!!!!
Så Chili är hemma nu, efter att ha varit ute på ett väldigt långt äventyr. Hon mådde bra och så, skadat en klo dock, men det kommer förhoppningsvis att läka bra.

Sitter hos Diane nu och ska alldeles strax gå upp till stugen igen för att äta grillat. Mums! I kväll ska jag nog bara ta det lugnt tror jag, orkar typ ingenting annat. Är trött, detta har varit en lång dag.
1 Evelina Samuelson:

skriven

Synd att du trillade och skadade dig men jag hoppas att du har en jätte bra sommar. <3

Kommentera här: