Ho ho ho

God jul till er!

Igår var det lite julmys hemma med min kära familj. På dagen åt vi julbord och öppnade julklappar. Jag blev otroligt nöjd med det jag fick, jättefina saker. På kvällen spelade vi julklappsspelet och tittade på någon julfilm. Mysigt!

Idag är det ju faktiskt självaste julafton. Det finns ingen snö ute vilket jag tycker tar ner julstämningen en del men... Förhoppningsvis så kommer det bli en bra jul ändå :)
Som vanligt så far jag väldigt mycket under julen... Idag ska Jonas och jag iväg till Magnus och Cissi och fira julafton där. Jocke och Sanna kommer även vara med. Jag ser faktiskt fram emot denna dag. Tror det kommer bli mysigt.
I morgon ska vi vara hemma hos mamma och pappa och fira jul med mammas släkt. Det ser jag också fram emot.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Även fast jag älskar julen så otroligt mycket så har jag börjat se julen ur ett annat perspektiv i år. Enligt tradition är julen till för att man ska umgås och njuta av sina nära och kära. Och visst, det kan man göra. Men egentligen är ju faktiskt julen en oerhört stressig helg. Man åker hit och man åker dit. Sen har jag även börjat fundera över alla de personer som inte har någon att fira julen med. Eller de som har någon att fira med, men som ändå inte mår bra under julen. Jag har hittat en så underbart fin jullåt som är till de som är ensamma. Den har lagt sig varmt om mitt hjärta ♥




Nu är det jul igen och alla ljusen tindrar.
Snögubbar överallt och lyktor i varje park.
Mot den bitande kylan får vi julklappar som lindrar.
Aldrig på året är gemenskapen så stark.

Men det är någon i Brunnsparken som gråter.
Som ser julen i annat perspektiv.
Som är ensam när skuggor kommer åter.
Och förmörkar tanke, själ och liv.

Kommercen är blomstrande, vi fyller önskebrunnar.
Och nästan överallt från största hus,
till minsta skjul står skinkan på bordet,
och det vattnas i våra munnar.
Kalle Anka och hans vänner önskar god jul.

Men det är någon i Brunnsparken som gråter.
Som ser julen i annat perspektiv.
Som är ensam när skuggor kommer åter.
Och förmörkar tanke, själ och liv.
Juldagsmorgon, solens första strålar träffar taken.
Och eldens sista låga flämtar svagt i våran spis.
Men det är inte bara Tomten som är vaken,
någonstans i stan blir tårar till is.

Det är någon i Brunnsparken som gråter.
Som ser julen i annat perspektiv.
Som är ensam när skuggor kommer åter.
Och förmörkar tanke, själ och liv.

Kommentera här: