Barn eller vuxen, det är frågan?

I söndags kom vi hem till Halmstad igen. Och då var det tillbaks till vuxenlivet igen. När man åker hem till Östergötland känner man sig som ett barn på nytt. Man behöver inte ta något ansvar, inte laga mat eller diska eller någonting. Och sen när man kommer tillbaka till Halmstad, hopp, då är man helt plötsligt vuxen igen! Fast jag försöker ju intala mig själv att jag alltid är ett barn men.... :)

Igår gick jag in på min andra engelskavecka. Det var lika roligt igår. Det enda vi gör på lektionerna är att leka känns det som, men ändå lär vi oss massor av lekarna. Igår lekte vi t.ex. "What´s the time Mr Wolf?". Det är ju en engelsk variant av "Hur mycket är klockan farbror Lejon?". Sedan lekte vi även en engelsk variant av båten, när man ska springa till fören, aktern, styrbord eller babord. Kommer inte på vad leken heter. Den engelska varianten hette i alla fall "In the river".

När jag var hemma i Östergötland smakade jag på ett hemmagjort knäcke som var så gott. Mamma skickade med mig lite ingredienser hem till Halmstad så igår kväll ställde jag mig och gjorde dem. Provsmakade en bit medan jag tittade på Morgan och Ola-Conny igår kväll. Och mums vad gott det var.

På tal om Morgan och Ola-Conny... Ibland tycker jag det känns som att man skrattar åt dem i stället för med dem. Och då tycker jag så synd om dem. Men ändå kan jag inte låta bli att titta på deras program för de bjuder ju verkligen på sig själva. Det märks ju att de har roligt och de har ju faktiskt själva valt att spela in denna serie. Men ändå så finns det någonting i bakhuvudet som säger mig att man inte borde skratta. Tycker det är svårt att veta när man ska skratta och när man inte ska skratta. Som t.ex. med Ola-Connys engelska. Den är ju verkligen sämst, och man skrattar åt det. Men samtidigt ser man ju hur himla väl han försöker, och då känner jag mig så dum som skrattar. Aja, jag vet inte...



Jag måste förresten erkänna att jag inte har köpt någon majblomma än heller. Jag ska inte ljuga och säga att jag inte sett någon sälja, för jag har sett massor, men det har nog bara varit den fattiga och snåla studenten Amanda som varit ute. Borde nog ta fram min goda-gärning-sida snart...
Fy på mig!
1 Mamma Annica:

skriven

Du gjorde ju taco så din Mamma kunde ta en promenix! Ska fråga Morgan o Ola-Conny på torsdag hur de tyckte det var på deras resor, hihi:)

Kramisar.

Kommentera här: