Jullov

Igår hade jag min sista skoldag för i år och det känns så himla skönt! Som jag skrivit tidigare så har jag mycket plugg att göra över lovet, men det är ändå så att jag känner att jag kan ta ledigt från allt under julhelgen. Jag får ta tag i allt i mellandagarna sen. Det ska pluggas till två redovisningar; en enskild och en tillsammans med basgruppen, och sen ska det även pluggas till salstenta. Någon salstenta har jag inte haft förut så det känns lite nervöst, vet inte riktigt hur jag ska plugga inför den. Men det är sådant som får lösa sig varefter :)
 
Annars rullar livet på här nere i Halmstad. Snön har försvunnit och det känns mer som ett höstigt oktoberväder än ett vintrigt decemberväder. Tur är det i alla fall att det är snö kvar hemma i Östergötland så att vi i alla fall får en vit jul! :)
 
Jonas jobbar på på Lidl som aldrig förr. Hans kontrakt är ju på 25 timmar i veckan, men denna vecka är han nog uppe i 40 timmars vecka. Han kommer hem sent och det blir mycket ensamtid för mig här hemma i lägenheten. Till en början tyckte jag det var ganska skönt att bara få vara hemma själv ibland, men nu tycker jag absolut inte det längre. Det blir väldigt ensamt och jag hittar inte riktigt på någonting att göra. Mycket dötid med andra ord...
 

Kommentera här: