Halv åtta hos mig

Varför tänker man bättre när man har hörlurar med musik i öronen?

Nu när vi har flyttat har ju jag längre till skolan och har därför börjat åka buss, eftersom vädret är som det är. Jämt när jag åker så lyssnar jag på musik och det känns som att ett nytt sinne öppnas. Helt plötsligt tänker jag så klart om allting. Jag drömmer mig bort i min egen värld och kan sitta och fundera hur länge som helst.

Som till exempel idag... Då funderade jag över varför vi svenskar är så fruktansvärt tråkiga? Jag satt och tittade på människorna som satt på bussen och alla ser så himla sura och buttra ut. Är det så att alla är det när man åker buss, för att man till exempel är trött och vill hem från jobb och liknande, eller är det bara våran utstrålning? Varför kan man inte hälsa på den personen man sätter sig bredvid? Nej, i stället sätter man sig så långt ut på kanten som möjligt för att inte "råka" nudda personen som sitter innerst.
Är det någon som känner igen mig i hur jag tänker?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Idag hade jag en avslutande redovisning på svenskan. Det var en gruppredovisning och det handlade om att man Skulle göra en planering över hur man kan arbeta med media i en klass. Vi valde att göra en planering för ett tema som vi kallade "papperslöst". Ja, man hör ju nästan på namnet vad vi menar med det men... Det handlar om att eleverna ska inse att man kan klara av uppgifter i skolan utan papper och penna.
Jag tycker redovisningen gick bra, det var inte så farligt som det verkade från början.

I alla fall, vad jag ville komma till egentligen var att igår när jag satt med gruppen och gjorde färdigt det sista inför redovisningen så kom vi in på ett sidospår, som vi i och för sig nästan alltid gör, som handlade om mat och olika kulturer. Det slutade i alla fall med att vi bestämde oss för att köra en variant av "Halv åtta hos mig". Vi är fem tjejer, jag, Emelie, Emmy, Sanna och Arnela och det kommer börja hos Emmy på måndag kväll. Det ska verkligen bli jätteroligt och jättemysigt.
Vi har valt att köra på varmrätt och efterrätt, så vi kommer alltså skippa förrätten. Men det gör inte så mycket, vi lär nog bli mätta ändå :)

Kommentera här: