VFU

Nu är det snart dags för VFU igen. Går i skolan två veckor till innan VFU:n börjar.

Egentligen ska vi vara på samma VFU-plats som vi var på förra gången men, jag vet inte om jag berättade det i bloggen, jag trivdes inte så bra på min förra plats. Barnen var jättemysiga och lärarna var trevliga och så men... jag kände inte att jag lärde mig någonting direkt. Därför har jag nu blivit tilldelad en ny plats.
Jag ska hälsa på min VFU-handledare i morgon och det ska bli jättespännande. Allt jag vet än så länge är att jag ska vara på en skola som heter Slottsjordsskolan, den ligger mitt i centrum. Klassen jag ska vara i ska vara en årskurs 1 och det känns verkligen jättespännande.
Sedan kommer vi ju självklart ha vissa "uppgifter" att göra under VFU-perioden. Dels så ska våran handledare filma oss en lektion, antar att det är för att se vad vi använder för kroppsspråk och sådant? Sedan ska vi även arbeta med media på något sätt. Måste även ta upp ämnena genus, etnicitet och klass. Vet inte riktigt hur jag ska göra det med en årskurs 1 men... eftersom jag ska träffa handledaren i morgon så får vi se vad hon säger om den uppgiften :) Jag ska även intervjua två elever angående läs- och skrivutveckling. Det ska också bli väldigt spännande, spännande att se vad de har för svar :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För övrigt så känns det som att livet rullar på. Det händer inget direkt roligt, men det händer ju inget tråkigt heller så... livet är nog ganska neutralt för tillfället. Vet inte riktigt om jag tycker om att ha det så eller inte? Visst ska man se det positivt att det inte händer massa tråkiga och jobbiga saker, men samtidigt så vore det ju roligt om det hände något positivt.
Eller hörrni, vad jag låter negativ nu märker jag. När jag tänker efter så finns det ju faktiskt massa positivt som händer. Det flyter på bra för mig i skolan, våren börjar faktiskt komma till Halmstad (igen?), det går bra för Jonas när det gäller jobbfronten, vi har ju faktiskt haft flyt och fått tag på en lägenhet som vi trivs i.
Så ja.... Det finns ju massa positivt.
Amanda-tjurpuppa, försvinn!


Titta, mitt älskade Halmstad, vad vackert det är!

Kommentera här: