Diggiloo

Igår kväll var jag och Jonas på diggiloo här i Halmstad. Det var såå bra! Under dagen regnade det en massa så vi hade packat med oss alla regnkläder vi kunde hitta hemifrån, men det kom knappt en enda regndroppe. Det var dock lite kallt, men vi köpte en filt som vi satt och mös under.
Just det med att ha med sig varsin brassestol och sätta sig någonstans i gräset höjde mysfaktorn massor. Det blev som att man satt hemma i tv-soffan och tittade på diggiloo, fast man tittade live.
Både jag och Jonas undrar varför vi aldrig åkt på diggiloo tidigare, för det var verkligen en kväll värd att minnas. Vi kommer absolut åka fler gånger! De höll på i över tre timmar och showen blandades med massa olika musikstilar följt av en del del humor. Mycket bra! :)
 
I natt har jag och Jonas varit djurplågare. Jag ger alltid katterna mat innan jag går och lägger mig. Kattmaten finns i matskafferiet så jag öppnar ju liksom dörren dit och sen hämtar maten och sen stänger dörren nästan lika fort igen. Igår kväll måste Pussel ha slunkit emellan för han har sovit i matskafferiet hela natten, och det var inte förrän i morse vi upptäckte att han var borta. Usch, vilka elaka föräldrar vi är!! Vilda har låtit ovanligt mycket i natt och inte kunnat slå sig till ro, men vi tänkte inte så mycket på det (hon brukar ofta vara uppe på nätterna). Men att Pussel inte gnydde eller sa någonting under hela natten, det kan vi inte förstå. Eller så gjorde han det fast vi inte hörde honom? Fyy på oss och stackars Pussel!!
Idag har Pussel varit extra kelsjuk och knappt lämnat oss en sekund så han verkar ju inte arg eller sur på oss i alla fall, snarare tvärtom. Vi har skämt bort honom med lite extra godis idag också, för att be om ursäkt för vårt fruktansvärda misstag, och det har han mer än gärna tagit emot :)
1 Mamma Annica:

skriven

Stackars Pussel!
Närå, han tyckte säkert det var lugnt o skönt där inne.
Efter upplevelser med resa o äckliga kattungar:)
Kramar.

Kommentera här: