Vuxenpoäng

Halli hallå i stugan.
Min mamma villa att jag skulla skriva ett inlägg så hon kunde förstå att jag inte är sur längre (se förra inlägget).
 
Min surhet har gått över för längesen och just nu känner jag mig faktiskt ganska pigg. De senaste två veckorna har varit lite av ett kaos då det har strulat med examensarbetet och både jag och Jonas har jobbat mycket. Vi har även hunnit med en tripp hem till Östergötland för att träffa alla våra föräldrar.
 
Examensarbetet har nu börjat stabilisera sig och vi har börjat komma igång bra med det. Jag ska strax iväg till vår första handledarträff så vi får se vad som sägs :) Vi har dock ändrat lite inriktining mot vad vi tänkte skriva om i början. Det vi forskar om nu är hur stort ansvar och inflytande eleverna får eller bör få gällande sin undervisning. Det är intressant, men det finns tyvärr inte så mycket forskning om det. Det är därför det har gått segt att komma igång.
 
I helgen kommer Ingela hit. Vi ska bla till stan och till Ullared. Pratade om att försöka hitta plats på någon uteservering på lördag kväll med, det ska ju bli så himla fantastiskt väder. Ska bli mysigt!
 
Idag har även jag och Jonas skaffat vuxenpoäng. Vi har nämligen börjat prenumerera på Hallandsposten. Vi fick hem ett erbjudande i brevlådan där vi kunde få prenumerera på Hallandsposten för 25 kr en månad, för att testa och se om vi vill ha den. Så det nappade vi på. Idag kom första tidningen hem och jag har inte tid att läsa den nu på morgonen men... Den ligger ju kvar tills i eftermiddag :)
 
1 Mormor.:

skriven

Kul att surheten gått över.Det är trevligt att läsa en dagstidning.Kan bli en vana.

2 Mamma Annica:

skriven

Tack Tack.
Mycket roligare rubrik. Med vuxenpoäng än med sur.

Kramar.

Kommentera här: