Gott och blandat

Nu är det ett tag sen jag skrev om mitt vardagsliv igen och det har faktiskt hänt en hel del sen sist...
 
skolan har dragit igång ordentligt. Förra veckan bestod av mest föreläsningar och denna vecka har hittills bestått av utepedagogik. Utanför Halmstad finns det en jättemysig lägerplats där vi har tillbringat halva tisdagen och halva onsdagen. Igår sysslade vi med utematlagning, som ni kunde se i förra inlägget, och idag har vi sysslat med de olika sinnena och vi har även kollat på en massa olika djur som lever i sjön.
När vi arbetade med sinnena, eller känslen framförallt, fick vi ha ögonbindel på oss och gå runt och känna på olika föremål i skogen. Och när vi kollade på djur som lever i sjön fick vi kolla i lupp, och även ta prover på vattnet och så.
Jag måste säga att jag blivit helt fascinerad av dessa två dagar. Utematlagningen var ju bara hur roligt som helst. Inte trodde man att man kunde laga trerätters utomhus. Och under dagen idag har jag också varit helt lyrisk. Jag trodde inte att känselsinnet var så bra att man kunde peka ut exakt vad man hade kännt på. Och med sjön var det spännande med alla djur. Vi hittade bla ett djur som såg ut nästan som en gråsugga, som åt upp alla andra djur i våran burk. Så i slutet hade vi inte så många djur kvar. det var även ett djur som såg ut som bark. Direkt när det djuret hamnade i vår burk började han samla ihop allt skräp och bygga bo. Jättespännande!
 
Nogpratat om skolan...
I lördags var jag och Jonas på älgsafari. Jag har varit det en gång tidigare men Jonas har aldrig varit det. Och det är ju hur mysigt som helst. Man får mata dem och bara titta och inse hur mäktiga de är. Där vi var hade de även bisonoxar som vi fick mata. Så himla ståtliga och häftiga...
I söndags var jag, Jonas, Sanna och Oscar och spelade golf. Och jag har verkligen fastnat för golf. Det är så himla roligt. Dock är jag inte så duktig, men det behöver man inte vara :)
 
För övrigt är det inte ens tre veckor kvar till vi flyttar nu. Såå spännande :)

Kommentera här: