Examensarbete

Godmorgon! Sitter just nu och dricker min andra kopp kaffe (ja, jag har tyvärr blivit kaffeberoende) och ska strax cykla iväg till skolan. Idag är det introduktion för examensarbete som står på schemat. Ska bli spännande att se vad denna kurs har att erbjuda. Under en rätt så lång period har jag varit väldigt skoltrött, det kanske ni har märkt? Jag hoppas i alla fall att den skoltröttheten ska släppa nu. Examensarbete innebär ju väldigt mycket jobb men det innebär mycket enskilt jobb och det passar mig mycket mer än lektionstillfällen. Jag ska ju som sagt arbeta ihop med Sanna, så det kommer bli mycket Sanna-skriveri i bloggen framöver kan jag tänka. Ska se till att få en bild på henne någon dag framöver så att ni alla kan ha en bild av vem jag pratar om ;)
 
Sen sist jag skrev har det hänt en hel del i livet. Både positiva och tyvärr negativa saker. Förra helgen upptäckte vi tex att Pussel blivit förgiftad. Vi hade tulpaner som stod på köksbordet och dem tyckte han att man skulle äta på. Lyckligtvis nog så fick vi god hjälp av veterinär och Pussel piggade på sig rätt snabbt. Nu är han sitt vanliga jag igen och det är en sådan lättnad.
 
En annan sak som hänt sen sist är att jag förändrat min kost lite ytterligare. Har ni hört talas om metoden 5:2? Det innebär att man äter som vanligt fem dagar i veckan medan man två dagar i veckan drar ner ganska enormt på kalorier. Jag som äter lchf-kost är ju van att kolla kolhydrater och nu ska jag helt plötsligt fokusera på kalorier (och helst kolhydrater samtidigt). Men det går bra. Man säger att man har två fastedagar i veckan. Jag är än så länge inne på min tredje vecka och jag tycker det funkar jättebra. Anledningen till att jag kör på detta är mest för att jag vill att vikten ska gå neråt (eftersom den står ganska still med bara lchf), och jag har faktiskt redan märkt resultat. På dessa två veckor jag testat har vikten förändrats ca -1,5 kg. Det känns underbart! Jag hoppas att det fortsättningsvis kommer visa resultat varje vecka :)
 
Nu, skola! Ha en bra dag allihop! :)
1 Mormor.:

skriven

Vilken tur att det gick bra för Pussel.Ha en bra dag du med.

Kommentera här: