2014 - bloggens år?

Vill säga välkommen tillbaka. Både till mig själv och till dig som läser.
 
2014 har precis börjat och med detta har jag bestämt mig för att bli bättre med mitt bloggskrivande.
För övrigt så tror jag inte det kommer hända så mycket i mitt liv detta år. Det känns som att detta år kommer bli ett mellan-år där det i stället kommer hända massa saker 2015.
Jag har två speciella saker att se fram emot detta år. Det ena är Håkan Hellström konsert i början av juni och det andra är Gotlandssemester med Jonas i slutet av juni. Juni kommer nog alltså bli 2014:s månad för mig :)
Självklart kommer det ju hända saker i min omgivning där även jag kommer bli inblandad. Och sådant är ju alltid roligt :)
 
På tisdag kommer en renovering påbörjas i vår lägenhet och kommer fortskrida under ca en månads period. Bolaget vi bor hos har bestämt att det ska göras stambyte i vår lägenhet. De ska renovera avlopp, ventilation och element. Under badkaret ska de svetsa dit ett helt nytt avlopp så vi kommer alltså inte kunna duscha hemma på 1-2 veckor. Detta känns jobbigast, men får försöka gymma extra regelbundet den tiden så jag kan duscha där :)
Katterna kommer även få resa bort en vecka för att slippa alla höga ljud och alla gubbar som ska springa omkring här. Lika skönt för dem :)
 
I fredags började jag äta efter lchf igen. Under hösten har har jag funderat över att jag måste göra någonting åt mig själv. Inte bara vikten utan även min hälsa. Jonas har under hösten fått leva med en trött, grinig och krävande flickvän. Så vill jag inte att det ska vara. Därför har jag bestämt mig för att testa lchf igen, jag mådde ju väldigt bra av det sist jag åt efter det.
Precis som förra gången så kommer jag mäta och väga mig en gång i veckan. Har även bestämt mig för att ta foto var fjärde vecka för att se om det syns någon skillnad. Om ni vill så kommer jag hålla er uppdaterade med hur det går för mig. Men kanske inte skriva hur måtten ändrats efter varje vecka... Vad tycker du?
1 Mormor.:

skriven

Kul att du skriver igen. Fortsätt gärna och berätta hur det går

2 Mamma Annica:

skriven

Självklart vill jag ha uppdateringar. Om allt :)
Kramen <3

3 Agneta:

skriven

Rolig att du skriver igen, det är alltid roligt att höra lite från dej. Grattis på födelsedagen. Kramar

Kommentera här: