Upptäcksfärd i förrådet

Idag har jag och Vilda varit på upptäcksfärd i förrådet.
 
 
När jag stod i köket hörde jag hur vilda jamade/skrek. Jag gick och kollade och då stod hon utanför förrådsdörren. Jag undrade vad som fanns där inne så jag öppnade dörren varpå Vilda sprang livrädd därifrån. Jag förstod inte var hon var rädd för så försökte locka henne intill mig. Tog upp henne i famnen och gick försiktigt in i förrådet så att hon fick nosa på allt strunt man har där inne. Då gick det hur bra som helst och hon nosade nyfiket på allting. Skönt tänkte jag, släppte ner henne, stängde dörren och gick tillbaka till köket. Det hinner bara gå några sekunder innan hon började skrika igen. Jag gjorde då om samma procedur och det var inga problem denna gången heller. Till slut släppte jag ner henne igen men stängde inte dörren denna gång. Jag gick tillbaka till köket och efter ett tag kom Vilda och såg nöjd ut och la sig på köksstolen som hon brukar. Antagligen så hade hon hittat vad hon var rädd för och bemästrat rädslan, och då var hon nöjd! :)
1 Mamma Annica:

skriven

:) :) :)

Kommentera här: