Bulgarien dag ett

Äntligen är vi framme i Bulgarien. Så skönt att vi valde att göra denna resa. Internet på hotellet är inte toppen men jag ska försöka att ha tålamod till att lägga upp ett inlägg varje dag. Tyvärr kommer ni nog inte få se så många bilder, som jag hade tänkt, på grund av det dåliga internetet men jag hoppas det ska gå bra med endast text. Igår landade vi på Bulgariens flygplats vid 20.15 bulgarisk tid. Tiden är en timme plus här gentemot Sverige. Vid ca 21.30 åkte vi från flygplatsen med transferbussen som skulle ta oss tilll vårt hotell. Fy vilken upplevelseresa. Bussen var dålig, chauffören körde som en galning och vägen var lika smal som en cykelväg i Sverige. Och så en massa kurvor på det. Vid 23.00 var vi i alla fall framme vid hotellet. Då var det bäcksvart ute så det enda vi gjorde var att checka in, äta (vi hade fått som en picknickpåse till hotellrummet eftersom vi inte hann med kvällsmaten på hotellet), duscha och gå och lägga oss. Idag vaknade vi upp till en riktigt mulen dag. När vi hade ätit frukost började molnen spricka upp. Vi gick ner till poolen och har i stora drag legat där hela dagen. Vi har även hunnit med ett dopp i havet, inte så jättekallt och inte så salt heller. Jonas har blivit röd på nedre delen av magen och ena armhålan och jag har blivit lite brun. Känns skönt att vi har en vecka av semestern kvar så att vi kan försöka få lite färg. Vårt hotell ligger precis bredvid ett naturreservat. Det är som höga klippor som man kan gå upp på och därifrån har man världens finaste utsikt. Vi pausade från poolen ett tag och tog oss upp dit. Tyvärr glömde vi kameran så vi måste ta oss dit någon mer dag. Fantastiskt vackert däruppe i alla fall. Dock väldigt varm luft, svårt att andas. Resten av veckan har vi inte planerat någonting. Vi får se lite hur vädret är när vi stiger upp på morgonen och sen bestämmer vi dagen utefter det. Tyvärr är vädret lite ostabilt. I morse, som jag sa, var det jättemulet. Sedan sprack det upp. Vid lunch kom det en pytteregnskur för att sen mulna på ordentligt igen. Sedan blev det molnfritt och rekordvarmt för att sedan börja ösregna. Vi försöker njuta av de fina stunderna :)
1 Mamma Annica:

skriven

Härligt att du bloggar o berättar hur ni har det :)
Kramisar.

2 Mormor.:

skriven

Kul att få läsa om era bravader var dag.