Ullared m.m

Ännu en vecka har gått och denna vecka har varit minst sagt fullbokad.
 
Veckan har mest bestått av skola. Kursen som började i måndags handlade inte alls om bedömning. Kursen heter "Vetenskaplig teori och metod" och redan på namnet så hör man att det låter tråkigt. Vi har blivit indelade i olika grupper och ska hitta någonting att forska om. Vi ska skicka ut undersökningar gällande vår forskning och sedan samanställa undersökningarnas data i ett arbete. Utöver detta ska vi förklara en massa begrepp och vi ska tydligen även hinna med att starta en egen blogg och där skriva något inlägg för vad vi brinner för. Jag vet inte ens vad jag brinner för, eller förstår inte ens vad vi ska brinna för som har med denna kurs att göra men... Det återstår att se hur det blir!
 
Denna kurs varar i alla fall bara i tre veckor till och sen är det dags för examensarbete 1. Under min utbildning ska jag, tillsammans med en klasskamrat, göra två stycken examensarbeten. Ett som bygger på vad forskare säger om ett visst tema, och ett där vi får gå ut i praktiken och se hur det funkar med det temat vi valt. Jag ska arbeta ihop med Sanna. Vi har inte bestämt helt fullt än vilket tema vi vill arbeta med. Det enda vi vet är att det kommer röra matematik och det kommer handla någonting om ifall man som lärare bör arbeta med bara mattebok eller inte. Får se vad vi bestämmer oss för mer specifikt :)
 
Igår var jag och Jonas iväg en sväng till Ullared. Det är så skönt att bo nära Ullared och kunna åka dit på en spontantripp. Vi kom dit runt 14 och åkte hem runt 17. En perfekt vistelse. Däremot så hinner man ju handla en hel del även om man bara är där några timmar men, det är ju en annan femma :) Vi var i alla fall nöjda när vi åkte hem!
 
Nu ikväll så ska vi alldeles strax iväg. Ikväll har Jonas själv bjudit bort oss till David och Kim. Det skulle bli middag och lite spelande tror jag, mycket trevligt!
1 Mormor.:

skriven

Vad mycke jobb det är i skolan. Skönt kunna ta en stund i Ullared. ( Ska dit på tisdag )

2 Mamma Annica:

skriven

Tack för info om vad som händer. Som vanligt kul att läsa.
Kramisar.

Kommentera här: