Frukostmys och förtidsröstning

Jag har bestämt mig för att fortsätta skriva blogg då och då. När det dyker upp något speciellt som jag vill dela med mig av så kommer ni få ett inlägg :)
 
Idag vill jag skriva om att jag och Jonas var och förtidsröstade i förmiddags. Valet närmar ju sig och söndagen den 14 september när det är dags för röstning så jobbar jag, så därför fick det bli förtidsröstning.
Det jag vill komma till är att jag tycker det har varit så himla svårt med valet i år. För fyra år sedan, när jag ju röstade för första gången, kändes det som att jag mest röstade som mina föräldrar. Hur det gick i valet då rörde inte mig speciellt mycket eftersom jag fortfarande då gick i skolan. Men denna gång rör ju valet mig egentligen otroligt mycket. Om ett år är jag färdigutbildad lärare och alla kan väl hålla med om att skolan är ett hett diskussionsområde partierna emellan...
Det känns i alla fall skönt att ha röstningen gjord och nu är det bara att vänta och se om det blir ett maktskifte eller inte.
 
När vi ändå var på stan och förtidsröstade så passade vi på att gå till ett kafé och äta frukost tillsammans. Det är sällan vi äter frukost tillsammans, och att åka iväg och göra det känns mysigare än att sitta hemma. Ibland får man ge vardagen lite lyx.
 
 
1 Håkan:

skriven

Din macka ser godare ut än Jonas mackor ;)

2 Mamma Annica:

skriven

Spännande med valet.
Myspys med frullen.
Kramar.

Kommentera här: