Ullared och bröllopsförklaring

I helgen ska jag till Ullared. När mamma fyllde i somras fick hon i present av mig och Jonna att få övernatta i Ullared ihop med oss. Nu i helgen är det dags. Vi ska gå inne på Ullared både lördag och söndag och så ska vi övernatta i en stuga på campingen. Ser riktigt mycket fram emot denna helg, det har jag gjort enda sen den bestämdes. Att få umgås med sin syster och sin mamma en hel helg, det finns inte mycket som slår det!
 
Det var inte längesen jag var i Ullared så därför tänkte jag att denna gång blir det nog inte så mycket att handla. Kul tänkte jag, då kan jag mest följa med som smakråd till de andra. Men jag har allt fått ihop en lista med saker. Jag ska bla. kolla på lite höstkläder, en jacka framförallt. Ska även kolla på lite saker till mitt och Jonas bröllop.
 
Jag tror att alla som läser denna blogg vet om mitt och Jonas bröllop? Jag har inte nämnt det i bloggen ännu.
Om det är någon som inte vet så ligger det till så här...
För ca 9 månader sen satt jag och Jonas i bilen på väg hem. Vi satt och pratade om bröllop och när vi ville gifta oss. Jag har alltid sagt att jag vill ha ett vinterbröllop och Jonas kunde tänka sig det han också. Vi funderade om vi skulle vänta tills jag gick ut skolan, men i så fall var vi tvungna att vänta i två år. Lite länge kände vi och bestämde oss därför för att gifta oss i januari 2015. Vi berättade inte för någon utan skickade istället ut save-the-date-kort till att gäster vi ville bjuda. När de var utskickade fick vi många olika reflektioner på korten men alla blev såklart jätteglada. Och nu, nio månader senare, har vi kommit långt i planeringen. Inbjudningskort är ute, våra kläder är inhandlade. Kyrka och lokal är bokade. Vi forskar i mat, dricka, frisör.... Ja, det är mycket att tänka på.
En sak som är säker är i alla fall att:
Den 24 januari 2015 kommer jag och Jonas bli man och fru. Det känns stort!
1 Farsan:

skriven

Läste fel o trodde först att du skulle kolla efter hÄstkläder????? :) Tyckte det var skumt.... hähä
Erat bröllop kommer bli spännande o roligt o komma på.

2 Ingela:

skriven

Vi väntar o längtar. Det kommer bli så fint. Kram <3

3 Mamma Annica:

skriven

Tack för en kanonhelg. Som du skriver så är det inte mycket som slår att vi får umgås.
Lycka till nu dessa 2 veckor.
Kramar.

Kommentera här: