Ni fina bloggläsare <3

Vilka fina kommentarer jag fått angående mitt yrkesdilemma. Det är så skönt att ha människor i min närhet som tänker på ens bästa. Just nu ligger mina tankar och känslor lite på hyllan angående yrkesval. Jag är dock rätt säker på att jag, när jag tar examen om några månader, inte kommer bli lärare. Jag tror inte jag kommer hamna i skolans värld överhuvudtaget. Vart jag kommer hamna återstår dock att se. Jag ska höra mig för på Laxbutiken om de råkar ha någon ledig tjänst åt mig, men det får bli om några veckor...
 
----------
 
Just nu är det bara bröllop som finns i min hjärna. Om fem dagar så här dags kommer jag sitta i en festlokal och om någon frågar mig vem jag är så kommer jag presentera mig som Amanda Tjärnliden. Det känns såå konstigt, men också såå spännande. Många har ställt frågan om jag är nervös och ja, självklart börjar jag bli nervös. Jag har haft svårt att sova i flera dygn och jag har svårt att koncentrera mig. Det blir lätt att mina tankar faller in i bröllopstankar. Jag kan inte annat säga än att jag ser såå mycket fram emot lördag. Det känns overkligt att lilla jag snart kommer vara en gift kvinna, någons fru.
 
----------
 
I mitt verkliga liv har jag precis börjat en ny kurs i skolan. Denna handlar om aktionsforskning som utvecklingsarbete. Det låter rörigt, men det handlar om att vi, när vi går ut på slutpraktik, (vilket är v.6) ska göra en aktionsforskning angående någonting. I detta faller kommer forskningen handla om våra examensarbeten. Enligt mig känns det väldigt svårt, och det är oerhört mycket som ska hinnas med och klaffa innan det är dags att gå ut på praktik. Men det ska nog hinnas med det också :)

Kommentera här: