Nu kan jag börja andas igen.

Äntligen har lugnet infunnit sig och jag har börjat landa på jorden igen. Under hösten har det varit full rulle hela tiden och det har inte varit många lugna stunder. Det har varit mycket i skolan och jag har jobbat mycket mer än vad jag brukar göra.
Kan ändå säga att det varit en väldigt bra höst. Jag känner att jag blivit starkare i mig själv och det har väl dykt upp en och annan fråga som tåls att fundera lite extra på...
 
Från och med nu kommer all fokus ligga på bröllopet. Nu är det inte ens tre veckor kvar till den stora dagen och det är fortfarande en del som behöver fixas. Tidigare idag var jag och sydde iordning brudklänningen, jag och Jonas var och beställde alla blommor och vi har även checkat så att vi har koll på allting. I morgon kommer några Emilie, Sanna och Emmy hit för lite pysselverkstad inför bröllopet. Så skönt att ha dem att be om hjälp, och att de tycker det är roligt att hjälpa till.
 
----------
 
Även fast det känns konstigt så är det ju faktiskt nytt år sen jag skrev blogg sist. Det har hunnit vara jul, nyår, två födelsedagar och min och Jonas årsdag. Känns som att vi inte gjort annat än att fira. Trots att högtider är supermysiga så tycker jag det är ganska skönt att vardagen är tillbaka igen. Har saknat lite det där vardagliga, enkla.
 
----------
 
Vill även berätta om en obehaglig sak.
Jonas och jag bestämde oss för att plocka ner julen idag så vi gick upp på vinden för att hämta ner kartongerna till julsakerna. När vi kommer upp så upptäcker vi att det inte går att låsa upp vårt hänglås, det är någon som har bytt det. När vi sedan tittar in i förrådet ser vi att någon varit och rotat i kartonger och påsar. Det har alltså varit någon annan där inne än oss. Så jag går och ringer vårt hyresbolag och han tycker det låter jättekonstigt men kommer i alla fall till slut med bultsaxen (vi vill ju inte ha någon annans hänglås på vårt förråd).
När han kommer berättar han att det är hyresbolaget som har satt dit hänglåset för att det är någon som gjort inbrott i en del förråd och dyrkat upp hänglåsen. Frågan är varför de inte meddelat oss om att det varit inbrott i vårt förråd? Han ber oss i alla fall kolla över förrådet och se om något är stulet och sedan kontakta hyresbolaget på onsdag igen.
Vi ser att inbrottarna har kollat igenom en kartong med elektronikkartonger, men inte tagit något av det (tror vi inte i alla fall, vem har koll på vad man har för "skit" i sitt förråd?). En enda sak kunde vi se var stulet, nämligen två pallar från IKEA för 25 kr styck. Varför snor man dem??????? Ska man ringa till polisen och anmäla om detta? Jag har ingen aning om sånt här. Första gången jag varit med om inbrott.
1 Johanna Edoff :

skriven

vilket lustigt sammanträffande, vi hade också inbrott i vårt förråd precis efter nyår. De hade mest rotat runt men tog en ryggsäck som vi använder, lite trist men mest obehagligt att någon varit i ens grejer. Vi polisanmälde men frågan är om det är värt för er del, vårt värde var uppemot 1500-2000 kr. Håller med om att det är svårt att se om något saknas, man har ju ingen aning om vad man har i sitt förråd precis.

Kommentera här: