Bröllopsresa dag 1

Äntligen är vi nu iväg på vår bröllopsresa som vi har längtat efter så mycket i flera månader.

Våran dag började klockan tre i morse. Vi steg upp och körde till Landvetter. Till en början kände vi att vi hade gått om tid, men sedan så sprang tiden iväg. Det var oerhört mycket folk, och det tog lång tid innan vi förstod vart vi skulle checka in våra väskor. När vi väl hittat rätt kö, då var det något fel på bandet som skulle forsla väskorna vidare, så då blev vi ännu mer stressade. Efter ett tag hoppade bandet igång och vi hade då ca en timme kvar tills flyget skulle lyfta. Nackdelen var att vi inte hade ätit någon frukost innan vi åkte eftersom vi tänkte att vi skulle ha gott om tid att äta frukost på Landvetter. Så det fick bli att vi köpte varsin smörgås och kastade i oss.

När vi väl kom på planet fick vi reda på att planet skulle bli försenat. Alltså hade vi inte behövs stressa!! Det var tydligen något strul med väskorna och vikten på dem. Men det löstes och vi lyfte ca 7.15 svensk tid. Hela flygresan gick bra.

För er som inte vet så har vi idag anlänt till Limassol i Cypern och här kommer vi bo i två veckor framöver. Hotellet som vi bor på verkar, vad vi ännu hunnit se, vara väldigt mysigt. Det känns lyxigt att bo här. När vi checkade in fick vi en fuktat handduk som var fantastisk att tvätta av sig med efter flygresan. Vi fick även ett varsitt glas champagne.

Under resten av tiden idag har vi mest kollat området. När vi kom fram var vi väldigt hungriga och lunchen hade stängt så vi blev tipsade om att gå till strandbaren för lite varm mat. När vi kom dit fick vi sätta oss till bords och så fick vi varsin meny och bestämma vilken rätt vi ville ha. Och det bästa av allt: vi har all inclusive, så behöver inte betala för något :)

Vi har idag även varit en hel del på hotellrummet. Jag har sovit en stund eftersom det inte blev så mycket sömn i natt.

I morgon är tanken att vi ska ligga vid poolen hela dagen. Längtar verkligen efter värmen. Temperaturen här nere ligger på strax under 30 grader. Alldeles perfekt för att bränna sig ;)

1 Mamma Annica:

skriven

Det ska bli kul att få följa med er på er resa. Kramar som vanligt.

2 Mormor.:

Kul att få läsa om er tid på Cypern.

3 morfar lennart:

skriven

jag hoppas verkligen att ni får en fin avkoppling och får uppleva mycket fint