Livet rullar på :)

Oj, veckorna bara rusar förbi. Jag är inne på min sista VFU-vecka och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka...
 
Det är så fantastiskt att vara ute i verkligheten och se hur det fungerar att vara i ett arbetslag, att stöta på medgångar och motgångar var och vareviga dag. Men samtidigt kan jag inte riktigt ljuga för mig själv och säga att jag inte längtar tillbaka till skolan. Egentligen vill jag inte längta tillbaka till skolan för det är ju bevis på att jag faktiskt trivs bättre i skolan än ute i verkligheten. Får sådan ångest för att det är så!
 
Under min VFU-tid har jag i alla fall hunnit med hur mycket som helst. Innan VFU:n började hade vi som uppgift i skolan att skapa en film som sedan skulle visas för eleverna så det har jag gjort. Filmen handlade om addition och subtraktion och de har även fått arbeta efteråt. Delvis med filmens tema som var klassfest, men även med just addition och subtraktion.
Ett annat projekt vi har haft från skolan är bråk. Jag har än så länge bara haft en lektion med bråk då jag introducerade det för eleverna, men i morgon ska jag ha min andra lektion. Så det ska bli spännande att se om de kommer ihåg eller inte :)
Sedan har jag även för första gången haft besök av min högskolelärare. Det är ju vanligt att lärarna från högskolan kommer ut under VFU:n för att se hur vi sköter oss men det har alltså inte hänt innan. Jag måste erkänna att jag var jättenervös innan hon kom men lektionen som hon var med på gick superbra. Jag är så stolt över mig själv!!!!! :)
 
---------------------------
 
Som det känns just nu så går den mesta tiden åt till VFU just nu faktiskt. Men i helgen har jag faktiskt släppt VFU:n helt och hållet och bara njutit av att varit ledig. I lördags var jag hos Emmy på kvällen. Vi åt mat och fikade och hade det allmänt mysigt. Har inte träffat någon av tjejerna på flera veckor ju, det är det sämsta med VFU:n :)
 
I söndags var jag och Jonas faktiskt i Ullared. Vår resa till Kroatien närmar sig och ingen av oss har några speciella sommarkläder så vi åkte till Ullared för att inhandla lite Kroatien-kläder :) Båda två kom i alla fall hem med badkläder och det är ju lite det som känns viktigast :)
 
-------------------------
 
Nu är det ju snart helg igen och jag ska faktiskt jobba igen. Det är så kul att de vill att jag ska jobba. Än så länge har jag fått jobb nu i helgen och sen även på tisdag och onsdag, då det ju är valborg och första maj. Det ska bli så skönt i sommar när jobbet sätter igång ordentligt och jag då troligtvis känner mig ganska säker i det. Så det är bara positivt med att de vill att jag ska jobba nu innan sommaren :)
1 Mamma Annica:

skriven

Då är så duktig!
Kämpa på, snart Kroatien:)
Kramar.

Kommentera här: