Lycklig tjej!

Idag har jag premiärbadat i havet! Eller badat kanske är att ta i, snarare doppat mig. När jag sedan låg och solade hörde jag någon flicka skrika att det var 20 grader i vattnet. Och det var faktiskt skönt. Det var kallt till en början, men sedan blev det skönt nästan direkt.
 
i morgon är det ju midsommar och jag går på en jobbhelg. Laxbutiken har buffé varje dag hela sommaren, som tydligen ska vara jättepopulär. Tanken är visst att jag och en tjej till ska bli bufféansvariga under hela sommaren. Och nu i helgen är första helgen som buffén är, så jag ska alltså lära mig allting på en helg, haha. Får se hur det går! Men jag tror faktiskt att jag kommer trivas jättebra med det ansvaret. När jag tackade ja till att jobba som kallskänka hela sommaren tycker jag det var lite tråkigt att jag inte skulle få bemöta kunderna. Men nu när jag ska vara vid buffén så antar jag att det blir en hel del kundbemötande :)
 
Jag har även en annan sak att berätta. I morse fick jag ett mail där det stod att jag fått VG på mattetentan som jag gjorde precis innan sommarlovet. Mitt första VG på högskolan och det känns så himla skönt att bara kunna släppa all matematik nu och faktiskt njuta av sommarlov!!!! :)
 
Sedan har jag ännu en rolig sak att berätta. Jonas och jag har bestämt att detta ska bli en jobbsommar för oss båda. Vi har tänkt att jobba allt vad vi får och sedan samla ihop pengar. Detta bidrar ju till att vi inte kommer hinna ses och umgås så mycket, därför sa vi att vi skulle försöka hitta på någonting tillsammans nu innan mitt jobb sätter igång ordentligt. Så vet ni vad vi ska göra?
Jo, i morse bokade vi biljetter till diggiloo som är i Halmstad nästa lördag. Vi bokade biljetter i det gröna, så vi måste alltså fixa sittplatser och sådant själva. Så då sa vi att vi ska ta med oss varsin brassestol och filtar och picknick och grejer. Kommer bli hur mysigt som helst! :)
 
 
1 Mormor:

skriven

Mycke kul på en gång. Lycka till med jobbet

2 Mamma Annica:

skriven

Kan det varit David som drog mest?
Kramar.

Kommentera här: