Fri som en fågel??

I förra inlägget skrev jag att det var så skönt att äntligen inte behöva ha någonting att tänka på. Det skulle jag inte sagt...
I onsdags gjorde jag ju tenta och i torsdags bara slungades man in i två nya kurser, denna gången fysik och kemi. Det är formler hit och dit och labbrapporter som ska skrivas och hemtenta och salstenta som ska påbörjas och... Hujedamej!
 
Som tur är så är det vissa lektioner som känns positiva. Igår eftermiddag var vi bla och hälsade på på BAS (brandstation, ambulans, sos). Det var faktiskt riktigt intressant. Vi fick en föreläsning av en brandman, fick åka ledstång om vi ville och fick även åka upp, via en brandbil, 24 meter upp i luften. Jag vågade mig inte på någon ledstång men åkte självklart upp i luften.
 
 
(Bilden där i var upp i luften ville visst inte komma in, 24 meter upp i luften var visst tydligen nästan så högt upp som vi nu bor, på sjunde våningen)
 
För övrigt så var vi och flyttstädade den gamla lägenheten i torsdags och lämnade nycklarna, så nu bor vi verkligen här i den nya på riktigt. Känns så skönt att lämnat den gamla bakom sig!
Bilder på den nya lägenheten kommer komma, jag måste bara ta mig tid till att fota bilder på den.
1 Mamma Annica:

skriven

Häftigt o fy vad läskigt att vara så högt upp. Går ju an i lgh. Men hua i en lift. Men du skiner verkligen med ditt léende <3
Kram.

2 Mamma Annica:

skriven

Din lilla Mamma undrar om du inte flugit klart snart :) :) :)
Kramar.

Kommentera här: