Levande liv

Tack för alla fina kommentarer angående min tatuering. Kan meddela att den mår bra och håller på att läka fint :) Texten jag skrivit är för er som inte vet ett Håkan Hellström citat från en låt han skrivit. Jag har länge funderat att jag velat skriva in någon av hans texter, och nu blev det av. Är jättenöjd!
 
I övrigt så rullar livet på. Det händer så mycket just nu så jag vet knappt vart jag ska börja. Får nog ta dag för dag.
 
Fredags: Först och främst var det besiktning på vår lägenhet iom renoveringen. Självklart gick lägenheten igenom. Vi hade en del saker att påpeka, men de fixade de iordning snabbt. I fredags kväll var det bowling. När jag fyllde år fick jag en bowlingkväll av Emmy, Sanna och Emilie. Vi träffades först hemma hos Emilie och åt taco och spelade lite spel och sen åkte vi och bowlade. Slutade med att vi åkte hem en sväng till till Emilie och sjöng singstar och grejer. En mycket lyckad och trevlig kväll. På kvällen när jag kom hem från tjejerna så var Ingela och Per här.
 
Lördags: Som sagt, Ingela och Per var här. Vi åkte till Helsingborg och Helsingör. I Helsingör gick vi lite i affärer och så och när vi sedan kom över till Helsingborg åkte vi till Ikea och köpte två hyllor som jag och Jonas velat ha länge. När vi kom hem hjälpte Per oss att sätta upp hyllorna i vardagsrummet och det blev jättefint. Är så nöjd. På kvällen var vi ute och åt på restaurang, mysigt och gott.
 
Söndags: Vi vaknade ganska skapligt och hjälptes åt med att sätta upp gardiner ute på altan. Nu saknas bara några fina svarta band så att jag kan knyta upp gardinerna. Ingela och Per åkte hem runt 12 och jag och Jonas gjorde våra vanliga söndagsrutiner; tvätta, städa, veckohandla.
 
Måndags: Jag började min VFU. Har nog inte pratat om detta så mycket, men det är för att VFU:n varar bara i en vecka. Jag är kommit till en ny skola. Nämligen en skola som ligger lite utanför Halmstad. Det är en F-3 skola och det är ca 50 elever på hela skolan. När jag kom dit kändes det mer som ett stort hus än en skola. Min handledare har årskurs 1 och de är 13 elever, men jag är mycket i alla klasser så lär känna nästan alla barn. Mest förskoleklassen och 1:an dock. När jag kom hem från praktiken hade Jonas varit iväg och köpt en soffa till balkongen. Vi hittade en liten tvåsitssoffa från blocket som blev perfekt där ute. Vi beställde även matplatsmöbler till balkongen, så får se när de kommer. Var även iväg och tränade en sväng på kvällen.
 
Tisdags: VFU på dagen. Min största uppgift denna vecka är att observera eleverna och jag tycker egentligen inte det är speciellt roligt så detta blev en dag som bara flöt förbi så att säga. På kvällen tränade jag. Jag och Emmy har börjat med tabata. Man kan säga att det är som intervallträning. Det är så roligt och man blir verkligen trött.
 
Onsdag: Idag har jag haft mycket undervisning på praktiken. Jag ska bla göra en saga med klassen. Jag läste Törnrosa för eleverna och sedan fick de återberätta vad de kom ihåg och deras ord ska bli en saga med tillhörande bilder. När jag hade läst färdigt sagan för dem fick jag applåder, jag blev helt i chock, haha. Barn är så fina! Jag hade de även i idrott och de var så duktiga och lyssnade.
 
I morgon kommer det arbetsgubbar hit igen. Nu är det nämligen dags att byta avlopp. Från och med i morgon klockan 7 till klockan 16 nästa fredag så kommer vi inte kunna vara på lilla toan och vi kommer heller inte kunna använda avloppet i köket. Så vi kommer få diska i badkaret antar jag? När de är färdiga med det ska de byta avlopp på stora toan så då kommer vi kunna diska, men vi kommer inte kunna duscha i stället. Jag vet inte vad som är jobbigast, att inte kunna diska eller att inte kunna duscha?
1 Mormor.:

skriven

Mycke att läsa. Jättekul.

2 Mamma Annica:

skriven

Tack för lite uppdateringar.
Kramar.

Kommentera här: