Lugnet före stormen

Denna vecka känns som att den gått i dunderfart. Tycker inte det är längesen det var måndag och veckan startade. Även fast den gått så fort så har jag inte gjort speciellt mycket. I början av veckan var det mycket plugg men nu på slutet har det lugnat ner sig. Jag har mest bara gått här hemma och pysslat och donat, så skönt faktiskt!
 
I eftermiddag ska Jonas och jag till Ikea. Vi ska bla handla lite småsaker till balkongen. Jonas skulle även titta på någon tavla till sitt datorrum. Sist vi var på Ikea så köpte vi en tavla till hans rum, men när vi skulle få in den i bilen så var det omöjligt, så fick till slut gå och lämna tillbaka den. Lite pinsamt faktiskt. Idag får det bli att ta med måttbandet så att tavlan säkert går in i bilen :)
Ikväll ska vi hyra film och bara ha en allmänt mysig lördagskväll. Det kan behövas ibland.
 
Till skillnad från denna vecka så är nästa vecka fartfylld. Jag ska jobba på min vfu-skola måndag och torsdag och resterande dagar är det skola. Specialpedagogikkursen avslutas nästa vecka och innan dess ska vi hunnit med att förbereda ett rollspel och spela upp det för klasskamraterna. Vi ska även bli insatta i åtgärdsprogram. Så det finns lite kvar som ska göras :)
Jonas ska även troligtvis göra färdigt sin tatuering på onsdag. Ska bli spännande att se hur den bli när den är helt klar :)
 
Nästa kurs i skolan handlar om bedömning tror jag (känns ärligt talat inte så intressant). Den kursen ska vara i endast fyra veckor så känns som att det kommer bli ytterligare en igenomstressad kurs. Efter de fyra veckorna är det dags för examensarbete 1, men mer om det en annan gång :)

Kommentera här: