Summering LCHF

God lördag på er!
 
Idag har jag ätit efter lchf i tolv veckor. Jag tänkte först berätta lite allmänt hur det känns och sen tänkte jag berätta hur kroppen har förändrats.
 
Detta är ju andra gången jag äter efter lchf. Det känns väldigt annorlunda från förra gången. Förra gången jag åt så rasade jag i vikt och allt kändes jättebra tills.... Jag helt plötsligt stannade i vikt och då gav upp. Om jag ska jämföra med hur det var förra gången så hade jag gått ner ca 10 kg efter tolv veckor. Denna siffra är jag långt ifrån idag.
I början av denna gång blev jag frustrerad över att det "inte hände någonting". Jag förstod liksom inte vad som var "fel". Jag rasade ju i vikt förra gången och ville göra det även denna gång.
Men... Efter några veckor så insåg jag att jag ska nog strunta i vågen och koncentrera mig på måttbandet i stället. Sagt och gjort och det har visat resultat. Jag har i stort sett gått ner i cm på de kroppsdelar jag mätt varje vecka. Det känns väldigt skönt. Så jag har lite slutat bry mig om vågen.
Jag har insett att det känns skönt att gå ner sakta men säkert denna gång. Det känns mer hållbart. Efter tolv veckor förra gången så var jag så trött på lchf så att jag kunde spy, men denna gången känner jag inte det där jobbiga. Jag känner inte direkt sug efter saker jag inte "får" äta och det känns skönt. Det enda i så fall skulle vara chips ibland (jag är ju en chipsmänniska). Men då känner jag att är jag jättesugen på chips någon gång, då äter jag chips och sen får viktnedgången ta lite längre tid. Så länge det inte blir sug varje vecka så ser jag inte det som ett problem, och det känns skönt att jag insett det denna gång :)
 
Okej, nu till det egentliga resultatet. Efter tolv veckor som sagt:
 
Axlar -14 cm
Bröst -6 cm
Midja -12 cm
Höft/rumpa -15 cm
Lår -5 cm
Vikt -3,1 kg
 
Som ni ser så händer det nästan ingenting med vikten, men med måtten :)
Jag vill även tillägga att jag inte vägde lika mycket när jag började med lchf denna gång som förra gången. Det kan påverka vikten mycket.
 
För mig känns det i alla fall jättebra och jag är nöjd! :)
1 Mormor.:

skriven

Bra. Amanda.Njut av våren. Så kul att läsa om vad det händer i ditt liv.

2 Mamma Annica:

skriven

Asså, denna förbenade våg!
Du har ju nått jättebra resultat :)
Är med dig i allt vet du o peppar.
Kramen.

3 Ingela:

skriven

Va duktig du är. Strunta som sagt i vågen. Kram :)

Kommentera här: