VFU

Idag har jag påbörjat min VFU. Jag är på samma skola och i samma klass som förra gången. Detta betyder att jag ju faktiskt redan känner barnen :) Dock har det gått ett helt år sen jag var där sist och vissa har växt till sig. Men det känns fortfarande som att de är så små och söta! :)
 
Denna gången är min VFU-period tre veckor. Under den tiden ska jag hinna med att undervisa i två olika områden i matematiken och engelska och svenska. Helst ska svenskan inriktas på estetik också. Detta ser jag som en utmaning.
 
Idag har jag mest gått vid sidan om. Men efter en lektion kändes det som jag varit där i flera år. Jag trivs så bra!!! :)
 
På onsdag ska jag ha min första lektion. Då ska jag introducera bråk för eleverna. De har inte stött på det tidigare, så det kommer vara på en låg nivå. Men det ska ändå bli spännande då jag själv inte är så inne på det där med bråk. Så det får bli en utmaning till! :)

Kommentera här: