Fönstertittare

Nu har matten hållt på i två dagar och jag vet inte riktigt hur jag ska känna. Det känns som att jag glömt allt vad matte innebär från gymnasiet och så fort de pratar om olika begrepp eller liknande känner jag mig helt borta. Förhoppningsvis kommer jag in i det med tiden. Det blir nog även bättre när jag får kurslitteraturen så att jag kan börja läsa lite om allting :)
 
Varje dag när jag kommer hem från skolan tittar jag upp i vårt köksfönster i hopp om att det ska sitta en liten kisse där. Hittills har det inte gjort det men idag... När jag tittade upp såg jag Vilda sitta där i fönstret och kikade ut och det såg så mysigt ut. Fönstret såg så hemtrevligt ut på något sätt :) Jag stannade en stund och tittade på henne och då tittade hon på mig, men vet inte om hon kände igen mig...
 
I morgon är det dags för Vildas sterilisering. Det ska bli så skönt att få en lugn katt igen!

Kommentera här: