Jobbelijobb

För några dagar sen hade jag ångest över att jag inte fått så mycket jobb nu i början av sommaren. Knappt inga schemalagda tider och har bara blivit inringd lite då och då. Detta kan jag nu äta upp! Idag har jag fått jobba extra, och kommer även få göra det i morgon också, och sen på fredag sätter mina schemalagda jobbtider igång ordentligt. När jag räknade på det ser jag att jag, inom två veckor, kommer jobba 11 dagar. Såå roligt!
Idag har jag inte jobbat som kallskänka. När jag kom till jobbet i morse fick jag reda på att jag skulle vara i varmkök hela dagen. Det har varit väldigt annorlunda mot vad jag är van vid och jag kan tyvärr inte säga att jag älskade det. Redan efter en dag längtar jag tillbaka till mitt kalla jobb :). Dock så kan jag känna en glädje över att de faktiskt frågar mig om ett sådant jobb som jag egentligen inte kan, plus att det kan vara bra att kunna lite varmkök också om det skulle behövas någon gång i framtiden!
 
Söndag - tisdag kommer Magnus och Cissi ner och gästar Halmstad. På måndag ska det förhoppningsvis bli bra väder så då sa vi att vi ska försöka ha en riktig bada-och-sola-dag. Skulle vara så skönt. Annars vet jag inte vad vi ska hitta på, jag jobbar på söndagen, men hinner träffa dem en stund på kvällen. Det ska i alla fall bli trevligt att de kommer!
 
Igår hade jag och Jonas en mysdag. Vi var i Helsingborg och besökte Väla och Ikea för shopping. Jag införskaffade mig två linnen som jag förhoppningsvis ska kunna ha användning för under sommaren. Jag väntar bara på det bra vädret...
När vi var på Väla så fikade vi självklart på god glass som finns där. Eller egentligen är det inget speciellt med glassen. Det är mjukglass med olika såser och topping. Men det är ändå något visst med den. Mycket gott!
1 Mormor:

skriven

Skönt att det varvas med jobb och fritid. I lagom mängd.

2 Farsan:

skriven

Bara o jobbelijobba på A:et :)

Kommentera här: