Skolstart

Som jag nämnde i förra inlägget så är sommaren nu över och skolan har dragit igång.
Jag har så blandade känslor över vad jag tycker om skolan just nu. För er som inte vet så kan jag berätta att kursen vi ska läsa denna termin är naturkunskap med inriktning teknik. Jag vet inte alls vad man ska ha för förväntningar på denna kurs... Fram till början av oktober ska vi läsa teknik och biologi och efter det blir det sedan fysik och kemi. Under dessa första två dagar har vi haft biologi. Vi har gått djupt in på hur en växtcell ser ut och vi har varit i skogen och tittat på olika blommor och träd. Idag tror jag det ska handla om våtmarker och olika sorters sjöar... Som sagt, man har ingen aning om vad man ska vänta sig...
 
I morgon ska det komma någon som ska titta på vår lägenhet. Det har varit en som varit och tittat innan men han ville väl inte ha den antar jag. Men vi får hoppas att personen som kommer i morgon vill ha den och att hen helst vill flytta in tidigare så att vi slipper en massa dubbelhyror. Det skulle vara ganska skönt faktiskt.
Vi har bestämt oss för att lägga en del pengar på denna flytt. Vi ska bl.a. köpa nya möbler. Eftersom lägenheten vi ska flytta till nästan känns dubbelt så stor mot den vi har nu så måste vi fylla ut den med lite nya möbler. Däremot ska vi prioritera möblerna. Vi har t.ex. bestämt oss för att strunta i möbler till balkongen just nu. Det får bli ett projekt till våren i stället. Eftersom vi inte flyttar förrän 1 oktober så kommer vi nog ändå inte sitta på balkongen särskilt länge innan det blir för kallt.
 
Hepp, nu måste jag kila till skolan!
Ha en bra dag allihop!
1 Mormor.:

skriven

Ha det bra själv Amanda.

2 Agneta:

skriven

Det låter väldigt kul med naturkunskap jag tycker det är väldigt intressant, hoppas du tycker det också. Kram

Kommentera här: