Födelsedagskalas

Denna vecka har gått åt till plugg, plugg och plugg. I onsdag satt jag på biblioteket från nio på morgonen till sju på kvällen. Puh... Det känns som att det vi hunnit med under tre veckor på skolan just nu, det brukar vi hinna med på ungefär en halv termin. Det är lektioner på varandra, och tentor som ska skrivas på bara enstaka dagar. Samtidigt som man måste läsa en massa. Måste göra en recension på en bok till på måndag och har ännu inte börjat läsa boken. Ni ser ju hur det går?
 
Igår tog jag i alla fall ett avbrott i min skolvardag och åkte och jobbade på min vfu-skola. Egentligen kanske jag inte borde gjort det eftersom det försvann en dag från plugg men... Jag känner att jag ville inte tacka nej till jobb heller, inte när de frågar och de anförtror sig åt mig.
Det var i alla fall hur mysigt som helst. På förmiddagen arbetade jag med ettorna och på eftermiddagen med tvåorna och treorna. Så roligt att vara ute i verkligheten lite och faktiskt jobba, inte bara ha praktik.
 
Ikväll ska vi iväg på födelsedagskalas. Jonna fyller 25 år i morgon så vi ska dit ikväll och äta och ha det trevligt. Det ser jag fram emot. I och med att vi bor så långt hemifrån så blir det inte att jag träffar familjen så ofta. Så det ska bli mysigt :)
 
Förresten så verkar det som att vi kan börja diska i köket igen, från och med idag. Dock kommer de väl stänga av stora toan i nästa vecka, och då kan vi inte duscha i stället. Men snart är allt färdigt, snart är allt färdigt. Försöker intala mig det!
 
Nu ska jag fortsätta plugga, ville bara uppdatera er lite :)

Kommentera här: