Snart är våren här?

Rubriken är mitt önsketänkande. Igår fick vi hem matplatsmöblerna till balkongen så balkongen börjar nu bli vårfin. Alltså vill ju jag ha lite värme så att man kan sitta där ute. Vi har hittills fått upp matplatsmöbler, soffa och gardiner. Har lite småplock kvar med vad som ska stå på de olika borden och om vi ska ha någonting mer där ute osv. Men det kommer hinnas med :) Det är väl trots allt ett par månader kvar tills våren kommer.
 
 
Såhär tycker Vilda att de nya möblerna ska användas ;) Tror inte hon riktigt förstått det där med att bordet ska användas till att äta på.
 
Igår slutade jag min vfu. Jag har varit skeptisk till denna vecka eftersom det bara varit en vecka och jag kom till ett helt nytt ställe. I torsdags kände jag att jag lärde känna barnen ordentligt och då var det bara fredagen kvar. Jag har däremot trivts väldigt bra och hoppas att jag får komma tillbaka dit under min nästa vfu också.
En sak som är väldigt rolig är att jag fått tre jobbdagar på den skolan, i den klassen jag hade vfu i. En dag nästa vecka, och sen två dagar vecka 9. Det ska bli jättemysigt att få ha eleverna alldeles för mig själv. Och perfekt att det är så snart eftersom de ju då fortfarande kommer ihåg vem jag är och så. Kommer nog bli toppen :)
 
Denna helgen kommer gå åt till plugg. Även fast vi bara hade en vecka vfu så har vi miljoner med uppgifter som ska göras. Så det är bara att sätta igång!
1 Anonym:

skriven

Vilka fina möbler! Det kommer bli bra o snart så kommer våren. Då kommer ni vara där ute jätte mycket. Kram

2 Farsan:

skriven

Blir jättebra. Ni får fixa en mjuk dyna o lägga på bordet så Vilda får det ännu mysigare :)

3 Mormor.:

skriven

Fina möbler. Blev bra med Vilda där. Kul med skol jobbet.

4 Mamma Annica:

skriven

Jag tror Vilda har hört : Det bästa Mor hade la hon på bordet.
Det ser fint ut.
Duktiga du som får komma tillbaka.
Kramar.

Kommentera här: