Dagens gärning

Idag har jag gjort en god gärning. Jag har nämligen varit iväg och gett blod. Det är tredje gången jag gör det och det känns lika bra varje gång när man går därifrån. Tycker alla som kan ge blod borde göra det. Det tar max en timme inklusive fika efteråt och man får till och med en liten peng som tack för hjälpen. Så det enda som krävs av en själv är att ta sig dit och att slappa resten av dagen. Helt fine för mig :)
 
Eftersom de har börjat renovera i vår lägenhet idag så är jag på bibblan och pluggar denna vecka. Nästa onsdag har jag salstenta i kemi och det är inget favoritämne hos mig så det är ett tufft pluggande inför denna tenta. Jag läste även i nyheterna att några av de naturorienterade ämnena kanske ska försvinna ifrån skolans värld. Detta gjorde mig ännu mer omotiverad till att plugga till detta prov kan jag ju säga. Då ska jag lära mig en massa som jag kanske inte ens kommer lära ut.
 
Nehepp, nu ska jag åka hem och se hur de vandaliserat vår lägenhet.
(Vet innerst inne att det kommer bli bra när det är färdigt)

Kommentera här: