Energitips?

Ledsen att jag inte hört av mig på länge men efter kemitentan i onsdags har jag varit helt slut. Jag förstår inte hur en kurs kan suga musten ur en som naturkunskapen har gjort. Jag kommer ihåg i somras när jag faktiskt såg fram emot naturkunskapen. Tyckte det skulle bli roligt och spännande. Men nu när den är över, jag är såååååå glad och lättad. Återstår bara och se om jag blir godkänd på kemitentan. Det var den svåraste, och kanske mest orelevanta, tentan jag haft under min högskoletid...
 
När en kurs slutar så innebär det att en ny kurs börjar. I måndags började kursen specialpedagogik. Det är en kort kurs som bara kommer vara under sex veckor och egentligen så känns specialpedagogik jätteintressant men... Jag vet inte vart jag ska finna min energi till denna kurs? All energi som jag samlade på mig under ledigheten gick ju åt till kemitentan, så nu finns det ingen energi längre. Jag försöker träna, äta och sova bra men energin kommer inte tillbaka. Visserligen håller de ju fortfarande på att renovera i vår lägenheten, vilket jag ju tycker är asjobbigt, och när man för en gångs skull är ledig och kan sova lite längre, då känner byggnadsgubbarna för att komma klockan sju på morgonen och börja borra. Är så trött på detta! Sömnbristen blir värre och värre.
På lördag är jag ledig, det finns inga jobbargubbar här och Jonas ska jobba. JAG SKA SOVA!!!!!! Och det bästa av allt: det kommer vara helt tyst!
 
I helgen var vi hemma i Östergötland. Vi besökte först mamma och pappa för lunch och fika och sen åkte vi till Magnus och Cissi och spenderade resten av helgen med dem. Vi spelade en massa spel och tog det allmänt lugnt. Var även ute och åt på lördagkvällen. Riktigt mysigt och riktigt smarrigt!
 
På lördag ska Jonas tatuera sig. Han har pratat om det länge och äntligen ska det bli av. Vad han ska göra får ni se när jag kan ta en bild på tatueringen och visa för er :)
På lördag kväll ska vi även ut och äta med ett par som heter David och Kim. David är Jonas jobbarkompis och Kim är min klasskamrat. Blir säkert jättetrevligt :)
1 Mormor:

skriven

Kämpa på Amanda. Det lugnar sig till slut.

2 Mamma Annica:

skriven

Jag har rätt så bra energi just nu så jag delar med mig av den till dig. Kramar.

Kommentera här: