KF

Även denna vecka rullar på. Känns som det var igår jag skrev det förra inlägget men inser att det gått fyra dagar sen dess. I lördags kväll var vi ju hos David och Kim. Där fick vi grillspett (ja, vi grillade faktiskt). Årets första grillning. Sååå gott var det. Detta gjorde att jag och Jonas fick mersmak för detta så vi premiärgrillade på balkongen i söndags själva. Dock insåg vi att vår elgrill har gjort sitt så i måndags åkte Jonas och köpte en ny. Vi är nog personer som grillar ganska mycket när det blir varmare ute så en elgrill är ett måste i denna lägenhet.
 
Vardagarna i denna vecka går åt till skola. Tycker det är så tjatigt att skriva om skolan hela tiden då det känns som att jag skriver samma sak... En sak jag dock kan berätta är att jag fått reda på att jag blev godkänd på förra kursen (specialpedagogik). Så skönt. Nu kan man lägga ännu en kurs bakom sig!
 
I dag har jag även hunnit med att jobba en sväng. Treorna börjar nu ha nationella prov så medan de hade det så hade jag lektion med tvåorna. Enda sen jag började min utbildning så har jag alltid haft lite ångest över att behöva undervisa i årskurs två och tre. Jag har alltid känt som att det är så stora barn och att de är svårare att hantera. Men det är ju inte så. Tänkte på det idag och tvåorna är ju inte stora alls. Vissa är väldigt lillgamla, men det är ju bara charmigt :)
 
I natt har vi KF (kattfritt). Det är nämligen så att katterna övernattar hos Emmy och Eric. I morgon kommer det arbetsgubbar hit och förhoppningsvis gör det sista gällande renoveringen. De ska fixa med avloppen. Det ska ta en dag och då får vi inte använda vattnet osv. De skulle även va tvungna att ha öppet ytterdörren för att köra slangar till avlopp och så. Därför bestämde vi oss för att katterna fick sova borta i natt. De kommer hem i morgon kväll igen :)
 
Just det! Har en till sak att berätta. I söndags fick jag ett sår på fingret. Och då menar jag inte ett litet fjuttigt sår utan ett riktigt köttsår. Det ser ut som att köttet från fingret har buktat upp sig ovanför huden. Jätteäckligt är det, men det gör framföralllt väldigt ont. Hoppas det kommer läka igen smidigt så att det inte blir något fult ärr.
Vill ni veta hur jag fick det?
Jonas och jag hade köpt vitkål och såklart gick inte huvudet in i kylen. Därför skulle Jonas dela på det. Smart som man är så tänkte jag att jag skulle hjälpa honom att hålla i skärbrädan. Jonas börjar dela på det men kommer inte enda igenom. Då lägger han ifrån sig kniven och säger "Amanda, kolla nu mina muskler". Han försöker alltså bända isär vitkålen för hand. Han lyckas MEN när han lyckas så får han sån kraft att vitkålen sätter fart på kniven som sätter fart med världens kraft rätt in i mitt finger. Hela köket blev fullt av blod, haha!
Jag kommer aldrig hjälpa Jonas i köket någon mer gång!
1 Mamma Annica:

skriven

Hihi:) Livsfarligt att vara 2 i köket. Om såret inte läker får du gå t Farbror Doktorn. Se till så det inte blir blodförgiftning.

Grattis igen till tentan, förstår verkligen att du pustar ut.

Kramisar.

Kommentera här: