Tråkiga Amanda

I helgen var vi hemma i Skänninge. Så underbart att få komma hem lite. I fredags kväll överraskade mamma med att ha bjudit hem Magnus, Cissi, Ingela och Per. Roligt att få träffa alla samtidigt, det är så sällan man gör det. Vi beställde hem pizza och satt bara och pratade. En mysig kväll helt enkelt.
I lördags kväll kom Jonna och Eric hem, som jag skrivit om tidigare. Det var också riktigt mysigt. Vi hade inte träffat dem sen deras bröllop så kul att prata ikapp lite :)
 
Denna och nästa vecka är jag tråkiga Amanda. Det är nämligen tentatider i skolan igen. Nästa torsdag har vi salstenta och jag kan inte, hur jag än försöker och kämpar, få in i mitt huvud att detta är intressant. Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska förklara vad vi arbetar med, så det får vara... Jag hoppas i alla fall att gudarna är med mig nästa torsdag så att jag får godkänt!
 
I morgon ska jag jobba på laxbutiken. Det har ju varit uppehåll med jobb därifrån ett tag, men nu har jag börjat få lite dagar igen. T.ex. så ska jag jobba nästa söndag på fars dag. Laxbutiken har även en julbuffé varje vinter som varar under tre helger, alla de tre helgerna har jag fått jobb. Så jag ska få komma tillbaka till min älskade buffé, ser mycket fram emot det. Men det är närmre jul..
 
På lördag ska jag och Jonas till kyrkogården och tända ljus. Vi brukar gå till minneslunden här i Halmstad och tända ljus för våra kära. Enda sen farmor gick bort har jag tyckt allahelgona varit en jobbig högtidshelg. Jag tänker på henne oerhört ofta, men har svårt att visa det utåt. Jag har svårt att gå till hennes grav och jag har svårt att prata om henne. Det känns i alla fall skönt att kunna visa härifrån Halmstad att jag tänker på henne <3
 
På kvällen på lördag är jag och Jonas, tillsammans med Sanna och Kalle, bjudna till Emmy och Eric. Det ska bli jättemysigt. Minns inte ens när vi sågs sex stycken sist. Kalle och Jonas har aldrig träffats, så det ska bli spännande :) Alltid roligt med nya människor.

Kommentera här: