Tupperware och Malmö

Igår kväll hade jag tupperwareparty här hemma. Vi var sex stycken tjejer som kom och lyssnade och en del av dem handlade. Under kvällen bjöd jag även på ostbricka med gott tilltugg.
Jag tycker det är så förbannat synd att Tupperwares produkter är så dyra, för man skulle ju vilja ha allting. Alla deras saker är ju både snygga och har smidig funktion. Igår fick det i alla fall bli att jag köpte mig två vattenflaskor, som jag har velat ha länge, och sedan även en visp. Vår elvisp har sjungit på sista versen och denna var en elvisp, fast utan el. Perfekt!
 
Tentaplugget rullar på och jag är snart färdig, och tur är väl det eftersom den ska vara inlämnad i morgon.
 
I helgen, eller rättare sagt i morgon, ska jag och Jonas åka till Malmö. Till alla jag berättat det för har jag fått frågan "jaha, varför då?" och grejen är den att vi har egentligen ingen anledning. Vi känner bara att vi vill åka iväg en helg och sova på hotell och bli bortskämda, men vi ville inte åka så långt. Valet blev mellan Göteborg och Malmö, men Göteborg har vi varit i så mycket så därför blev det Malmö.
På lördag har vi bokat biljetter till musikalen Familjen Addams. Jag har inte jättemycket förflutet gällande den serien, men Jonas har tittat på det mycket. Det ska i alla fall bli kul, en musikal är ju alltid en musikal.
På söndag ska vi till Emporia, ett jättestort köpcentrum. Jag tänkte att vi smått ska börja kolla på lite julklappar till våra nära och kära. Jag brukar vara jättetidig med julklappar och typ färdig med dem nu, men har bara köpt till en person än så länge.

Kommentera här: