Vikarie och Skänninge

Idag har jag varit på min VFU-skola, fast inte som student, utan som vikarie. En av resurserna i min VFU-klass var borta idag så då fick jag hoppa in i stället. Kändes konstigt att sitta lite bakom Petra, min handledare, jag är ju van att stå där framme med henne. Det har i alla fall varit roligt och jag känner mig säkrare och säkrare i min roll som lärare efter varje gång jag varit ute och vikarierat. Jag är ju med i vikariepoolen här i Halmstad och har än så länge inte riktigt lagt in mig tillgänglig. Men i höst och vinter funderar jag på att börja göra det mer. Det är en stor erfarenhet att komma ut som vikarie, och nu har jag ju bara varit på skolor som jag känt till, men förhoppningsvis kan jag få visa mitt ansikte på andra skolor också, och kanske få lättare till att hitta ett jobb sen :)
I helgen ska vi åka hem till Skänninge. Det känns som att det är evigheter sen vi var hemma hos mamma och pappa en hel helg. Det ska i alla fall bli underbart, och det ska framförallt bli skönt att bara vara. På lördag kväll kommer Jonna och Eric dit också och så ska vi äta kräftor, räkor, pajer och annat gott. Mums på det!
1 Mamma Annica:

skriven

Duktig du är som får hoppa in som vikarie:)
Härligt att ni kommer hem.
Kram.

2 Mormor.:

skriven

Vilken bra erfarenhet. När du ska ut i arbets livet.

Kommentera här: